פסק הלכה: "לפנות מקלטים בעל כרחם של השכנים"

נתי קאליש No Comments on פסק הלכה: "לפנות מקלטים בעל כרחם של השכנים"

תופעת המקלטים העמוסים לעייפה בחפצים וגרוטאות שונות, הגיעה לשולחנו של מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א אשר יצא הבוקר במכתב תקיף, בו כתב כי הרשות נתונה לוועד הבית לפנות את המקלט בעל כרחם של השכנים | המכתב המלא

צילום: בטאון 'קול ברמה'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקופה זו, ישנם בתים רבים שהמקלטים שלהם תפוסים עם כל-מיני גרוטאות של השכנים שמצאו להם את המקלט כמקום מתאים להשלכת הגרוטאות. ההוראה של פיקוד העורף היא להשאיר את המקלטים פנויים לגמרי. אבל כשמבקשים מהתושבים לפנות את הגרוטאות, יש שאינם עושים זאת, בגלל שזה אכן קשה. יש המאחסנים במקלטים את כל דפנות הסוכה ושאר חפציהם.

הבוקר מפרסם הרב משה מיכאל צורן שליט"א, תלמידו ומקורבו של מרן הגר"י זילברשטיין והמו"ל של בטאון 'קול ברמה', את מכתבו והוראתו של מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א לתושבי שכונתו, בו הוא קורא בפקודת ה'מרא דאתרא' לפנות את כל המקלטים, הוראה חד משמעית לוועד הבית שאם השכנים לא מפנים תוך 24 שעות, יש לפנות את כל החפצים בעל כרחם, ואם שכרו אנשים לשם כך – ישלמו השכנים הללו את ההוצאות.

הרב צורן מוסיף, כי מדובר ממש בפיקוח נפש, כיון שעם החמרת הלחימה, המתוכננת ממש לימים הקרובים, לא בטוח שחדרי המדרגות ימשיכו לשמש הגנה מינימאלית. ואין זה סתירה לדברי מרן הרב זילברשטיין כי בבני ברק ישנה שמירה מיוחדת, וכהבטחת החזו"א, משום שאין סומכין על הנס, ויש לעשות כל השתדלות שהיא כדי לשהות שטח מוגן כנדרש על פי החוק.

הבוקר מתפרסם מכתבו הרב זילברשטיין בו הוא כותב כך: "א' דר"ח מרחשון תשפ"ד, לאחי ורעי היקרים, נועם ה' עליכם, שמעתי שיש מקלטים התפוסים בחפצים שונים, וגם חלקי סוכות, ובעוונותינו הרבים הזמן כעת שולטת בו מידת הדין. וצריך שהמקלט יהיה פנוי, והדבר גורם בפיקוח נפש. אי לכך, אני פונה אליכם, אחים יקרים, בפקודת המרא דאתרא, לפנות מיד את המקלט, תוך 24 שעות, ולשומעים ינעם. ואם חלילה לא תשמעו לי, נתונה הרשות לוועד הבית לפנות את המקלט בעל-כרחכם. מברככם באהבה ובשלום, אחיכם, יצחק זילברשטיין".



0 תגובות